Huisstijl
Verbindend en grensverleggend. Dat zijn onze kernwaarden. En die zie je terug in de huisstijl. Eenvoudig toepasbaar. Een huisstijl die eenheid in verscheidenheid brengt en waarin onze vernieuwde koers verweven is. Fris, helder en herkenbaar.
Een huisstijl die verbindt
Onze huisstijlregels
Ons logo
Het logo van ROC van Twente is onderverdeeld in twee regels, waarbij het woord 'Twente' als basis dient. Om de trots binnen de identiteit te benadrukken is het woord 'van' in rood gezet, de kleur van Twente. Er is bewust gekozen om het logo niet uit te schrijven op 1 regel. Dit houdt het logo compact en toepasbaar op veel uitingen. Online en offline. Meer weten over het logo en de toepasbaarheid?
Kleuren en typografie
Het kleurenpalet bestaat uit heldere, frisse kleuren, opgewekt en inspirerend. De hoofdkleuren zijn rood en blauw. Je ziet ze terug in het logo. De kleuren worden gebruikt in corporate (ROC-brede) uitingen. De huisstijlletter, die gebruikt wordt in drukwerk, is de Canaro: uitgesproken, eigenzinnig en inspirerend. Voor Office en online-middelen is dit de Calibri; een gratis beschikbaar lettertype.
Eenheid in verscheidenheid
In onze uitingen zie je altijd kleurvlakken in de vorm van driehoeken terugkomen. De kleurvlakken en het beeld bepalen de sfeer van de uiting. Zo creëren we eenheid in verscheidenheid binnen onze huisstijl.
Schrijfstijl
In koppen en titels gebruiken we hoofdletters waar dit hoort, zoals bij namen van landen, personen, plaatsen, opleidingen, organisaties of organisatieonderdelen.
Beeld en fotografie
Fotografie, beeldconcept en grafische elementen zorgen samen voor een unieke uitstraling. Studenten en medewerkers staan centraal in al onze uitingen. Het beeld: authentiek en vol trots.
Meer weten?
Ben je op zoek naar ons logo? Wil je weten waarom het logo een bounding box kent en hoe deze toegepast moet worden? Neem dan contact op met de Dienst Communicatie & Marketing.